Prastos dizaino patirtys. Apie jas niekas nekalba, patiria beveik visi, turintys kontaktą su dizaineriu. O blogiausia, kad tai jau tapo savotiška "norma" kaip bendrauja klientas ir dizaineris.
Visiškai normalu, kad nežinote kaip pasakyti dizaineriui, ko jūs norit, kaip įsivaizduojat dizainą. Gi dizainas nėra vien formos - tai yra emocija, kurią norisi sukurti. Todėl nenuostabu, kad tik pamatę galit pasakyti ar tai yra tai.
Bet tai absoliučiai nereiškia, kad dizaineris turi dirbti šaudydamas varnas, bandydamas atspėti, ko klientas nori.
Kokia patirtis būna įprastai?
Dažnam verslui, patirtis, bandant susikurti logotipą pas specialistą, susidaro iš dviejų etapų: išreiškimo dizaineriui, kad reikia logotipo ir... už savaitės gaunamų rezultatų.
Neretai tik vienas logo pasiūlymas būna "į tą pusę". O tada prasideda "amžinosios" korekcijos. Dizaineris stengiasi taisyti, korekcijoms užsitęsus, jaučiasi neįvertintas ir pervargęs. O klientas nebemato prasmės bandyti perteikti viziją, praradęs viltį, priima rezultatą, kuriuo ir pats netiki. Gaila įdėto darbo, todėl nedrąsu bandyti antrą kartą su kitu dizaineriu ir startuoja su sprendimu kurį turi.
Kitas dažnas variantas: Su logotipu dizaineris pataiko (kartais varną gi galima pašaut), bet pradėjus jį taikyti, paaiškėja, kad netinka, ne taip atrodo, nedera prie norimo rašto, spalvos, tekstūros... Prisideda nežinomybė kaip taikyti soc. medijoje arba kaip susikurti svetainę. Visa tai aš vadinu "prastomis dizaino patirtimis".
Žinoma, yra verslų, kuriems tikrai reikia tik logo. Ir užtenka jį pamatyti ant balto fono, be kontekstinės aplinkos. Bet jei turite viziją, net jei nežinote kaip ją išreikšti, bet yra vidinis žinojimas, kokią emociją ir patirtį norite sukurti klientui su savo brendu, verta ieškoti dizainerio, kuris nors šiek tiek kalbėtų apie dizaino procesą.
Logotipo dizaino procesas, padedantis išvengti prastų dizaino patirčių.
Dirbant su dizaineriu, kuris turi procesą, darbas yra kiek kitoks. Ne iškart einama prie logo dizaino ar eskizų. Juo labiau kuriame ne tik logo, nes labai svarbu visa visuma, jei tikslas sukurti vientisą įvaizdį ir nebegaišti kūrybinių kančių prie kasdienių maketų.
Kitas svarbus momentas, reikia turėti galvoje, kad dizainas nėra apie gražu / negražu, patinka / nepatinka. Dizainas yra apie funkciją, pavyzdžiui, būti patraukliam ir atitikti estetinį skonį klientų, kuriuos norite pritraukti. Taip pat, pravartu įsivertinti ir kokios yra rinkos nišos tendencijos, kad nenukrypti dizaino sprendimais į vyrišką agresyvų dizainą, kai tuo tarpu reikia švelnių, nuosaikių sprendimų. Įvertinti ir kaip galite vizualiai išsiskirti iš konkurentų. Tą padeda įgyvendinti keturių etapų strateginis dizaino procesas.
Sambūrio klausimyną gavę klientai dėkoja už galimybę pažiūrėti į verslą kitu kampu. Klausimynas padeda ne tik dizaineriui suprasti apie ką verslas, bet ir pačiam verslui pamatyti save iš šono. Gavus supildytą klausimyną, labai svarbu ne tik kartą ar du perskaityti, bet jį ir gerai paanalizuoti verčiant žodžius vaizdais pasidarant vadinamą "de-brief". Kurį, norint išvengti korekcijų vėliau, netgi naudinga dar kartą pasitvirtinti su klientu, ar tikrai gerai viską supratote ar akcentai teisingose vietose.
Šiame etape briefe esantys žodžiai verčiami vaizdais. Ši proceso dalis padeda nustatyti norimą dizaino kryptį bei emociją, kuri atspindi jus ir veiklą. Labai dažnai tenka susidurti su konkrečiu noru, pavyzdžiui turėti raudoną dizainą. O pamačius, išgirsti "ne, ne taip įsivaizdavau", ir finalizuoti su mėlynais dizaino sprendimais. Kodėl? Nes žodžiai neišversti vaizdais, tėra žodžiai, ir jie neneša tiek emocijos, kiek vizualūs sprendimai. Todėl šis etapas yra esminė dizaino proceso dalis, padedanti išvengti nesusikalbėjimo ir varnų šaudymo.
Trečiame etape jau kuriami konkretūs dizaino pasiūlymai aptartoje stilistikoje ir struktūroje. Pavyzdžiui, pasiūlyme rasite aptartos struktūros logotipo dizainą tik skirtingose stilistikose, kurios kuria skirtingą emociją. Kitas momentas, siūlomi sprendimai yra sisteminiai, tai nėra pavienis logotipas su "priderintais" šriftais, spalvom - tai yra bendra visuma (angl. stylescape), kurianti Briefe išsiaiškintą tinkamą emociją verslui.
Stylescape (identiteto konceptas, apačioje pavikslėlis) veikia kaip kelrodė žvaigždė, toliau puoselėjant brendo vizualius sprendimus. Nors jame nėra vieno konkretaus maketo, bet yra konceptualūs pasiūlymai įvairiems galimiems poreikiams: pakuotės, fotosesijų kryptis, soc. medijos apipavidalinimo idėja, internetinės svetainės dizaino kryptis... Šiame dizaino Koncepte galite matyti ir kaip šriftai, spalvos dera tarpusavyje ir kokiomis proporcijomis naudojami kuria atitinkamą nuotaiką. Ir šalia pridedame stiliaus gido lapą su spalvų kodais, šriftų pavadinimais ir t.t.
Kokio rezultato gali tikėtis verslas?
Tad jei turite viziją, net jei nežinote kaip ją išreikšti, bet yra vidinis žinojimas, kokią emociją ir patirtį norite sukurti klientui su savo brendu, verta ieškoti dizainerio, kuris nors šiek tiek kalbėtų apie dizaino procesą, suvaldantį nesusikalbėjimo spragą.
Labai dažnai girdimas atgalinis ryšys yra apie pasitikėjimą: "po re-brendo komanda pradėjo tikėti projektu ir ženkliai pakilo motyvacija dirbti ir kurti." Arba "Galiu startuoti oriai". Lengvėja einamų darbų atlikimas, nes identiteto lapas (angl. Stylescape, pvz. viršuje) sufleruoja idėjas. Kiekvienas klientas perėjęs šį procesą vis užtvirtina, kad dizainas tikrai nėra tik grožio ir estetikos nešėjas. Funkcionalus, išieškotas dizainas įgalina pasitikėti savimi ir savo verslo idėja, bei siekti tikslų. Ir, žinoma, juos pasiekti.
Logotipo dizainas, taikant strateginį procesą:
Trukmė: 4-5 sav.
Investicija: 400-1500 € (priklauso nuo dizainerio patirties)
Projektą galima įgyvendinti dalyvaujant mentorei Linai Mass, daugiau apie mentorę puslapio apačioje.
Aprašytą dizaino procesą taikančius dizainerius galima rasti Sambūrio platformoje "Rinkis dizainerį"