Man labai dažnai tenka susidurti su dizainerių klausimu “kaip pradėti freelancinti (dirbti sau)?" Su tuo pačiu susiduria ir dizaineriai norintys perkelti savo veiklą į kitą lygį. Ir kaip tik gavau laišką iš Sandros, tai pagalvojau atsakysiu, į ką reiktų koncentruotis turint tokį norą-tikslą:
Laiško santrauka:
”Sandra ką tik neteko darbo įmonėje dėl etatų mažinimo ir norėjo pasinaudoti šia galimybe pradėti dirbti kaip laisvai samdoma dizainerė. Ji paklausė, ar turiu patarimų.”
Dalindamasi patarimais Sandrai, pagalvojau, kad jie gali būti naudingi ir tau. Ypač todėl, kad dažnai matau tą pačią pradedančiųjų laisvadarbių dizainerių klaidą, dėl kurios jų dizaino verslai sunkiai kyla nuo žemės.
Prokrastinacija, bet kitokia, nei įprastai galvojate
Problema nėra ta, kad pradedantieji neįdeda pastangų. Jie tiesiog koncentruojasi į netinkamus dalykus.
Jie praleidžia laiką „komfortiškuose“ kūrybiniuose darbuose. Šiuos vadinu „patogiais darbais“:
Socialinių tinklų įrašų kūrimas;
Portfolio tobulinimas;
Tinklalapio kūrimas;
Asmeninių projektų realizavimas.
Taip, šie dalykai yra svarbūs, tačiau jie arba gali palaukti, arba turėjo būti paruošti dar prieš pradedant laisvai samdomą veiklą .
„Patogus darbas“ yra naudingas tik tada, kai jau turite klientų. Bet šie darbai nepadės tų pirmųjų klientų surasti – ypač pačių pirmųjų, kurie yra sunkiausiai pasiekiami.
Vietoje „patogaus darbo“ – „nepatogus darbas“
Jei turite laiko, žinoma, galite pasidžiaugti “patogiais darbais”, jie atves jums klientų kada nors.
O jei norite pritraukti klientų dabar, reikėtų sutelkti dėmesį į „nepatogius“ darbus. Tai užduotys, kurios iš pradžių atrodo gąsdinančios:
Aktyvus klientų paieškos procesas;
Susisiekimas su potencialiais klientais.
Kaip pradėti aktyviai ieškoti klientų?
Jeigu šiandien vėl būčiau pradedanti laisvai samdoma dizainerė, mano pagrindinis įrankis būtų šaltieji laiškai (cold email). Štai kodėl:
Gerai paruoštas el. laiškas yra vienas efektyviausių būdų pasiekti klientus;
Tačiau labai svarbu tai daryti teisingai, nes daugelis daro klaidų.
Geriausia praktika rašant šaltuosius laiškus
Trumpumas ir aiškumas. Verslo savininkai yra užimti – neverskite jų skaityti ilgų laiškų;
Pridėkite portfolio. Parodykite savo darbus;
Aiškiai nurodykite, ką siūlote ir kaip galite padėti;
Sumažinkite gavėjo pastangas. Pavyzdžiui, pabaigoje pridėkite sakinį: „Atsakykite „taip“, jei susidomėjote.“ Atsakymo pasufleravimas padidina tavo šansus sulaukti atsakymo.
Pavyzdinis žingsnis: parodykite savo vertę
Jei norite papildomai išsiskirti, prieš siųsdami laišką, galite paruošti dizaino pasiūlymą. Pavyzdžiui:
Peržiūrėkite jų dabartinį logotipą, tinklalapį ar kitas vizualines priemones;
Sukurkite nedidelį pavyzdį ar pataisymą;
Paaiškinkite savo atliktus pakeitimus ir strateginius motyvus.
Pavyzdys iš mano patirties: kai dirbau reklamos agentūroje ir ieškojome dizainerio, konkrečiam projektui, pakvietimą į pokalbį gavo tik tas dizaineris, kuris nuėjo “extra mile” ir atsakydamas į užklausą jau pateikė savo įžvalgas kaip ketina projektą įgyvendinti.
Pradėkite nuo vietos bendruomenės tinklaveikos
Pirmųjų klientų ieškokite savo mieste ar regione.
Vietos verslai dažniau pasitiki pažįstamais veidais;
Vietinė pažintis gali padėti sukurti stipresnį ryšį ir palengvinti pirmųjų klientų pritraukimą.

Tikrai nepatogu stovėti su mikrofonu, bet... vieną svarbiausių strategijos ir identiteto projektų gavau sudalyvavus tinklaveikos renginyje.
Atminkite, kad tai skaičių žaidimas. Jei pasibelsite į 100 durų, vienos iš jų tikrai atsivers.
Pavyzdys iš mano patirties: susisiekiau su aktyviai Instagramo platformoje komunikuojančia dizainere ir ji pasidalino, kad kalendorius užpildytas! Ir pridėjo, kad dirba su vietiniais verslais Marijampolėje. Visi klientai atėjo iš dėtų pastangų dalyvauti tinklaveikos renginiuose. Ir net pasidžiaugė, kad gera prisidėti prie vietinių verslų augimo.
Pirmas „taip“ gali pakeisti viską
Jums reikia tik vieno kliento, kad pradėtumėte.
Skirkite visą dėmesį tam vieninteliam klientui;
Gerai atliktas darbas gali užtikrinti atsiliepimus arba netgi rekomendacijas – o verslo savininkai dažnai turi ryšių su kitais verslo savininkais.
Deja, daugelis dizainerių nepriima šio patarimo. Jie įtikina save, kad kūrybiniai darbai – tinklalapio kūrimas ar socialinių tinklų įrašų dizainas – galiausiai pritrauks klientų. Ir tai yra tiesa, kada nors pritrauks.
Tik ar dizaineris išlauks to kada nors, nes kiek man žinoma sąskaitas dažnai reikia apmokėti dabar.
"Norimi rezultatai slypi darbuose, kurių vengiate."
“Jei noriu “pyragėlio” (freelance klientų) pirma reikia praryti varlę (“nepatogius darbus”)"
"Neatmeskite „nepatogių“, nekūrybinių užduočių – jos yra raktas į pirmuosius klientus ir tavo dizaino verslo plėtrą."
Mentorė Lina-Mass