Pradžia / BlogasTOP 3 klaidos, kurias daro dizaineriai kurdami logotipus

TOP 3 klaidos, kurias daro dizaineriai kurdami logotipus

2024-10-19

Kokios trys klaidos, kurias daro dizaineriai kurdami logotipą? Aptarsiu keletą pavyzdžių, kurie padės suprasti kaip išvengti esminių klaidų.

#1 Logotipas nėra ikona

Visi sutiksite, kad logotipas turėtų perteikti įmonės veiklą. Bet tai toli gražu nereiškia kad prie banko dėsime dolerio ženkliuką 💰 🤑 o prie krepšinio būrelio - kamuolį 🏀. Taip prasminė logika yra svarbi, bet naudojant ją tiesiogiai logotipas tampa tiesiog ikona, kuria pigų įvaizdį ir neatrodo profesionaliai.

Neįtikėtina, bet radau du vaikų sporto klubus su tuo pačiu pavadinimu. 💪 Tai klausimas tau, kuris ženklas siunčia profesionalumo įspūdį, tačiau turi pakankamai žaismingumo, kad būtų tinkamas vaikams?

Kairėje esantis ženklas primena kamuolį, bet nėra kamuolys. Papildomai talpina ir daugiau prasminių simbolių: žvaigždė bei OK (klubo pavadinimo Oranžinis Kamuolys pirmosios raidės ir angliško OKEY žodžio trumpinys siunčiantis žinutę, kad bus OK). Tai yra puikaus logotipo pavyzdys, kuriame susipina ne viena simbolinė prasmė, tinkamai parinktas stilistinis išpildymas atliepia ir profesionalumui ir žaismingumui.

Dešinėje esantis ženklas labiau primena ikoną, nei logotipą, yra aiškiai matomas įprastas krepšinio kamuolys. Taip pat nėra išpildytas logotipo reikalavimas funkcionalumui, naudojant logotipą mažu formatu, mažasis tekstas taptų neskaitomas, nes ir šiame dydyje jis sunkiai įžiūrimas.

Logotipo iš kairės autorė Gintarė Lomsargytė, iš dešinės - nežinomas dizaineris.

❗Pirmiausiai rekomenduoju logotipus eskizuoti su pieštuku ant popieriaus lapo ir tik vėliau juos skaitmenizuoti. Tokiu būdu neužsikabinsite už pirminių idėjų, kurios dažnai apsiriboja ikonų panaudojimu dizaine, bet iš tiesų įžengsite į tikro kūrybiškumo erdves.

#2 Venk netinkamų asociacijų

Logotipas neturėtų kelti netinkamų, klaidinančių asociacijų. Todėl labai svarbu prieš kuriant logotipą peržiūrėti rinkai būdingas tendencijas, logotipų tipus bei dominuojančią stilistiką. Dažnai pastebiu, kad dizaineriai užsižaidžia bandydami sudėti visas įmanomas asociacijas į vieną ženklą, kaip matote pavyzdyje iš dešinės. Puiku, jei pavyksta jas apjungti į vieną bendrą kompoziciją (kaip aptartame Oranžinio Kamuolio pavyzdyje), bet dažnu atveju mažiau yra daugiau.

Kairėje esantis ženklas turi du simbolius: saulėgrąžą ir du žmogeliukus. Saulėgrąžos ikona duoda žinutę, kad tai ukrainiečiams skirtas dienos centras, o maži žmogeliukai sukuria vaikams tinkamą atmosferą. Ženklas yra kompoziciškai centruotas, parinkti tinkamo dydžio tekstai, todėl bus pritaikomas įvairiems dydžiams ir formatams.

Dešinėje esantis ženklas labiau primena grafinę dekoraciją, nei logotipą. Taip jis talpina tą patį saulėgrąžos simbolį, bet tuo pačiu turi ir perteklinių tautinių motyvų, kurie labiau tinkami būtų kaimo turizmui nei vaikų dienos centrui. Serifinis šriftas dar prideda klasikos, kas dar labiau nutolina ženklą nuo vaikams tinkamos nuotaikos.

Abiejų logotipų autorė yra Irvita Dubakienė.

❗Jei neišeina supinti visų norimų prasmių į vieną simbolį, geriau rinkitės mažiau prasmių ir daugiau dėmesio skirkite logotipo stilizavimui, kad mažiau būtų panašu į ikoną ir atitiktų rinkos tendencijas. Taip, svarbu išsiskirti, bet dar svarbiau neiškristi iš konteksto.

#3 Neapsiribok vienu logotipo tipu

Logotipai pagal savo sandarą ir struktūrą yra skirstomi į tipus: šriftinis logotipas (wordmark), monograma (letterform, monogram), emblema (emblematic marks), Konceptualūs ženklai (conceptual marks), kombinuoti ženklai (combination marks), talismanai, personažai (mascot logos).

Dėl man nesuprantamų priežasčių, kai dizaineris išgirsta žodį logotipas jis galvoja tik apie kombinuotą ženklą. Neapsiribokime viena logotipo sandara, kai yra tiek erdvės kūrybiškumui skleistis. 

Kairėje esantis pavyzdys turi ne vieną logotipa sandarą: matome ir emblemą, ir šriftinį užrašą su integruotu grafiniu ženklu, parašą… Kuriant ne vienos fiksacijos logotipą, o visą logotipų sistemą, sudarome klientui galimybę turėti maksimaliai funkcionalų ženklą atrandantį savo vietą visuose komunikacijos kanaluose ir maketuose.

Dešinėje esantis ženklas nėra kompoziciškai tvarkingas (didelis apskirtimo simbolis bei ilga Y uodegėlė), nėra aiškios skaitymo hierarchijos (užrašas konkuruoja su apskirtimo simboliu), parinktos ryškios spalvos labiau tinkamos veikloms su vaikais, bet ne transformatyviems mokymams, mentorystei.

Logotipo iš kairės autorė Lina Mass, iš dešinės - nežinomas dizaineris.

Daugiau paskaityti apie logotipų tipus galite ČIA, ČIA ir ČIA. Nenustebkite skirtingi šaltiniai logotipus grupuoja skirtingai, bet jų žinojimas dar prieš keliaujant į kūrybines užduotis, leidžia parinkti tinkamą tipą.

Susiję straipsniai

Success message!
Warning message!
Error message!